tisdag 17 mars 2015

So far är det inte mitt år iallafall.

Men det är ju ingen nyhet. Att det inte är mitt år alltså. Vi åkte till Sälen i torsdags förra veckan. Svärfar med partner hade bokat en tjusig stuga och vi var ett gäng. Jag kan inte åka skidor, men jag tänkte att det kanske kunde vara dags att lära sig nu när jag ändå är trettio liksom. Det var kanske inte helt rätt tänkt just nu. Jag borde kanske tagit detta bajs-år i beräkning först.

Inga brutna ben. Jag säger det direkt. Men det är väl för att jag aldrig kom upp i backen så att säga. Åkte i en liten, långsam och jättelätt backe och lyckades göra mig illa av bara det. Vilket jag får säga ändå kräver en viss talang (inväntar applåder). Så, ja... Det var inget vidare för mig. J-man däremot hade roligt. Han gjorde sig inte illa och kunde åka i alla backar han ville åka i. Jag kände mig väl mest i vägen och utanför. Det kan ju liksom bli så när man inte kan vara med på samma villkor som alla andra. Men vi tog lite äventyrsbad på lördagseftermiddagen och det gick ju bra som tur var! Mycket mindre än vi tänkt oss, men vi hade kul ändå.

Köpt i Thailand, använd i Sälen.
Min mage blev givetvis trasig sista dagen också. Än är det inte över! Men, men... Någon gång får jag hoppas att det vänder igen. Vi har iallafall inte gett upp det här med skidor. Hur mycket jag än hatade det så tänker jag inte erkänna mig besegrad än. Däremot så behöver jag nog lite hjälp... Så nästa gång vi beger oss mot snöiga backar och dalar blir det att boka skidskola för mig. Går det inte då så får jag väl ge upp, men förhoppningsvis är jag inte så hopplös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar