måndag 13 oktober 2014

Minsann...

Jag lyckades skriva en novell till slut. En färdig och betydligt längre än jag vanligtvis skriver det vill säga. Sen kanske jag omarbetar den längre fram om jag känner att det behövs så klart... Vilket bara det känns märkligt då jag aldrig omarbetar mina texter (jag rättar stavfel om jag märker dem, men annars händer inte mycket). Jag skriver ju, som nämnt tidigare, med hjärtat och sedan får det bli som det blir. Ibland blir det bra, ibland inte.

Den här novellen är inte riktigt som de jag vanligtvis skriver. Den är längre, som sagt, men också gladare även om jag inte skulle kalla den glad. Inte lika mörk som de andra helt enkelt. Dessutom handlar den om en tändare.

Novellen kan du för övrigt hitta HÄR om du vill läsa den. Har du även ett konto på kapitel1 och gillar den så kan du rösta på den från och med den 15e dessutom. Bestämde mig för att tävla med den mest för att öka chansen till att få lite kritik. Gick med i kapitel1 för att läsa och försöka finna inspiration i första hand, men det är klart att jag vill få lite kritik när jag väl skriver. Vore kul att utvecklas. Jag skrev väldigt mycket när jag var yngre och jag vill hitta tillbaka lite. Det var något jag tyckte var roligt helt enkelt. Och jisses vad mycket duktiga författare det finns! Kika gärna runt lite på sidan om du gillar att läsa och inte redan är bekant med den.

Vad gäller novellen jag skrev om sist så funderar jag fortfarande på att utveckla den på något vis. Börjar bli dags att ta tag i det helt enkelt. Lite i taget.


2 kommentarer:

  1. Vad spännande! Ska läsa novellen så snart jag får tid och givetvis komma med feedback. Lycka till i MN! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Hoppas du kommer tycka om den :)

      Radera