fredag 3 oktober 2014

Det händer saker...

Jo, det är ju så att det händer saker mest hela tiden. Lite så livet fungerar. Ibland händer det mycket och ibland mindre. Just nu så är det lite rörigt hos oss. Mest känslomässigt kanske, men det spelar ju roll det med.

J-man har ju ett jobb som han går till varje dag. Ibland reser han iväg. Det är ju så det är. Just nu jobbar han dock sin sista månad på den arbetsplatsen. Han har nämligen fått ett annat jobb, så som folk får ibland. Ett jobb som vi båda tror kommer bli väldigt bra. Sådant är ju faktiskt ganska viktigt. Vi tror också att han kommer trivas bra så klart. Dumt annars. I vilket fall så kommer han byta arbete ganska snart.

Vad spelar det för roll att J-man ska byta arbete? Varför gör det livet rörigt just nu? Jo, det är så här att det nya jobbet är i Stockholm och vi bor i Linköping. Även om J-man rest mycket i perioder så har han ändå varit hemma mer än han varit borta hela tiden och när han nu börjar jobba så långt bort så kommer det inte bli så. I alla fall inte de första månaderna.

Det är nämligen så att vi inte bara kan släppa allt och flytta till Stockholm hux flux. Delvis så ser ju bostadssituationen i Stockholm ut ungefär som ett tilltrasslat garnnystan, men det finns ju också saker här som inte är lämpligt att bara släppa på en gång. Vad det är spelar i sammanhanget mindre roll egentligen. Så är det alltid lite motigt och jobbigt att lämna en plats och ett liv som man trivs med för något som man omöjligt kan veta hur det kommer att bli. Jag tycker att det är jobbigt med förändringar, men ibland är de nödvändiga.

Som det ser ut nu så kommer J-man pendla mellan Stockholm och Linköping, men då inte varje dag. Han har hittat ett rum som verkar bra och vi ska upp och titta på det så snart som möjligt. Så kommer han bo där i veckorna och komma hem till mig på helgerna. Vilket nog kommer bli jättebra även om det känns jobbigt just nu. Vi har pratat om att det kommer bli extra viktigt med kommunikationen, du vet den där vi alltid jobbar på oavsett. Det kommer ju kanske komma dagar, särskilt i början, som bara känns bajs och jobbiga och då måste vi kunna prata med varandra om det helt enkelt. Men pendlandet kommer inte vara för alltid.

Beroende på hur saker och ting utvecklar sig så kommer även jag flytta upp till Stockholm så småningom. Det blir troligen under nästa år i sådana fall, förutsatt att vi hittar någonstans att bo.

Lite rörigt känns det, men jag tror det blir bra till slut. Vi får vänja oss lite i taget.

1 kommentar:

  1. Usch, jag vet hur det känns. :-( när min make började plugga i halmstad för två år sedan, fick vi bo isär innan jag och djuren kunde flytta ned till halland vi med. Han kunde inte komma hem varje helg - oftast blev det varannan, men ibland dröjde det längre. Den perioden var jobbig och jag saknade honom otroligt mycket. Men vi tog os igenom det :-) det är jag säker på att ni också gör! Jag håller tummarna för att ni hittar någonstans att bo och att ni slipper bo isär för länge. :-) och kul att J-man har fått nytt jobb :-) oj, känner nu att den här kommentaren blev lite rörig, men vad jag hoppas att du förstår vad jag ville ha sagt :-)

    SvaraRadera