onsdag 15 oktober 2014

Lille jobbige katt


Jag har ju skrivit om Pysen förut. Han är en envis och bestämd kisse som uppenbarligen gillar rutiner. Nu har J-man varit bortrest sen i måndags och kommer inte hem förrän imorgon. Självklart så protesterar Pysen. Precis som förut.

En natt går bra, men efter det så brukar det vara dags att säga ifrån. Tydligen. Jag kan ju inte förklara för honom att J-man kommer hem så småningom och att det är okej. Är J-man borta länge vänjer han sig ju, men han är ju lyckligtvis inte borta så länge för det mesta (vilket i och för sig kommer förändras från och med nästa månad så klart). Så jag har inte sovit som jag behöver så klart. Sådant som jag inte behöver när Pysen är missnöjd, i alla fall om du frågar honom.

Nu är det ju en natt kvar innan J-man kommer tillbaka igen så frågan är om jag får sova i natt. En annan fråga är om J-man kommer få sova när han kommer hem igen? Pysen kan ju tycka att det är konstigt igen då också... Det vet bara han. En tredje fråga är hur han kommer anpassa sig när J-man börjar pendla. Om jag inte ska få sova mer än två till tre nätter i veckan kommer jag inte vara en nöjd och glad person direkt. Men jag kanske kan vänja mig vid att sova till krafsande och jamande?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar