söndag 31 mars 2013

Små grejer

Det är så mycket i mitt huvud nu att jag egentligen inte orkar alls. Allt, allt, allt som behöver fixas till bröllopet och hur lite energi jag har till det egentligen. Hur fantastiskt det kommer kännas på bröllopsdagen när allt är klart, för jag vet att det kommer vara värt det. Oavsett hur jobbigt det känns nu vet jag att det kommer vara värt det just för att det kommer bli en fantastisk dag. En fantastisk dag med fantastiska människor som kommer vara där och ha roligt tillsammans med oss just för att vi sett till att det blivit så. En dag vi kommer komma ihåg i resten av våra liv. En fantastisk dag som vi får ägna till att dela med oss av vår lycka.

Hur som helst så är det lite skönt att ha annat att pyssla med också. Rensa ur hjärnan och bara slappna av en stund. Ett sätt att göra det är för mig att sticka pulsvärmare. Jag är riktigt förtjust i pulsvärmare och använder dem både hemma när jag sitter vid datorn och när jag går ut. Vantar är inte min grej nämligen. Men jag köpte mig strumpstickor för ett tag sedan som du kanske minns och gjorde ett mönster, eftersom jag varken vet hur man följer mönster i böcker eller ens har något sådant. Anyhow så blev det riktigt lyckat. Det första paret jag gjorde blev en present till en awesome vän. Just nu gör jag ett par till J-man.


Första gången jag stickar randigt såhär också. Vilket gör att jag improviserar lite, men whatever works liksom. De får mig att tänka på bin, vilket får mig att tänka på vår och sommar. Färgerna har han valt själv och de kommer bli skitsnygga till hans skinnjacka i vår. När de är klara ska jag göra ett par till mig. De första jag gör till mig själv faktiskt. Vilket jag kan tycka att jag förtjänar. Har hittat ett riktigt härligt garn. Mjukt och härligt med silverpaljetter.


Så jag passar på att ta det lugnt en stund helt enkelt. Slappnar av genom att pyssla med småsaker. Gör något till bara oss en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar