tisdag 26 mars 2013

Bra grejer

Jag har varit rolig på twitter idag. I alla fall tycker jag det och det är väl egentligen det viktigaste, att man uppskattar sig själv. Och allt började med Groupon. Deras halvirriterande jäkla brev med erbjudanden som kommer varenda dag, de där som nästan aldrig innehåller något vettigt men jag är för lat för att säga upp.



Lykantropi versus mens. Fantastiskt! Så jag har gått omkring och sagt till J-man att jag är en varulv hela dagen. Det är varulvsvecka, jag är lykantropisk. Helt plötsligt blev det mycket roligare med det där som hör till att vara kvinna. Faktiskt den grej jag gillar minst med att vara kvinna om jag ska vara ärlig... Men ändå, det har sin funktion och allt det där.

Mer bra grejer är för övrigt tangentbordet till min iPad som J-man gav mig i present igår. Lättare att skriva när man ser hela skärmen, faktiskt, så det underlättar om jag ska blogga eller när jag håller på med mina listor för bröllopet (jo, när det gäller det så blev jag tvungen, att ha koll på gästerna och deras allergier med mera utan listor är typ omöjligt). Lite ovant att Ä-knappen är på fel ställe, men annars så är det som vanligt fast mindre. Awesome! Precis som J-man. Fast J-man är mer än awesome så klart. Om du nu råkat missa det.



Sen har vi också råkat skaffa oss en juicemaskin. Vilket i sig är rätt spännande faktiskt, för oss. Premiären för den blev broccoli/selleri/äpple-juice. Helt klart en ny upplevelse! J-man gillade det ändå, trots att "nyttigt inte kan vara gott", själv vet jag inte... Det smakade inte illa, men kanske inte heller gott... Det får bli mer experimenterande innan jag bestämmer mig helt enkelt. Färsk äppel- och apelsinjuice däremot! Mmm...

1 kommentar: