fredag 11 januari 2013

Trött, så trött, så trött...

Jackan är klar och finns nu uppe på uni i väntan på att åka till Formexmässan i Stockholm. Redovisningen var igår och det gick riktigt bra! Jag fick några kluriga frågor att fundera vidare på till mässan och så fick jag gå modell för mina klasskamrater för att de skulle få se jackan på också så klart. Väldigt rolig redovisning måste erkännas! Bilder kommer dock en annan dag. Just nu behöver jag nämligen vila lite.

Det är mycket som händer för oss på uni just nu. Vi skriver rapport i entreprenörskap samtidigt som det förbereds för Formex och på tisdag ska den redovisas för klassen. Så helgen går åt till ytterligare planering inför Formex (saker som ska fixas till montern), filande på rapporten, planerandet av den muntliga framställningen och så klart det visuella till den. Lite Powerpoint när det är som bäst!

Kan säga att det verkligen är alla i klassen som kämpar just nu, men jag är glad att jag har den klassen jag har för alla är ändå villiga att hjälpa till och om någon fräser lite får den vara ifred en stund så blir det bra sen. Samarbete och hjälpsamhet. Jag har fått för mig att det tyvärr inte är det vanligaste i lite större grupper eftersom det finns så många olika viljor, men i klassen har jag inte märkt några egentliga problem. Vilket är underbart. Det underlättar ju. Massor! Även om man blir trött och sliten och tjurig ändå ibland.

Men hur som helst. Jag ska vila. Imorgon blir det fart på riktigt igen. Ska bara andas först. Det är viktigt det med.

1 kommentar:

  1. Det är ju skönt att de i din klass är hjälpsamma. :-) Tydligen är de inte det på juristprogrammet i Lund. Där hjälper ingen någon annan och studenterna river till och med ut sidor från kursböcker som de lånar på biblioteket - bara för att de andra inte ska kunna läsa de delarna så att den som rivit ut sidorna själv ska ha övertag och ha större chans att få bra betyg. :-(

    SvaraRadera