tisdag 14 juli 2015

Rosa

Jag är en sådan där typisk "gillar inte rosa" person. Mycket är det nog just för att det är så förknippat med "tjejighet" och man fick ju lära sig rätt tidigt att sånt inte är bra. Sen har jag väl inte riktigt gillat färgen i sig heller i och för sig. Ljusa pasteller (vilket i alla fall jag förknippar rosa med i första hand) har inte direkt varit min grej. Jag gillar starka färger. Klara färger. Mörka färger. Svart. Inte rosa.

Men jag känner att jag varit lite orättvis. Så nu ger jag rosa en chans. Inte så att jag kommer byta ut min garderob, telefon, dator och allt annat till rosa grejer precis, men lite småsaker har börjat få smyga sig in.

svårt att få på bild, men jag har rosaglittriga naglar.
Depend 190 för den som är nyfiken. Lagom för mig!
Hantlarna går åt det lila hållet, men det är åt det hållet i alla fall. Inte dumt.
Jag har faktiskt ett rosa linne sedan tidigare också. Med svarta kantband. Det har varit mitt undantag i flera år bara på grund av att det råkar sitta galet snyggt på mig och jag gillar kontrasten i det svarta mot det rosa. Oklart om jag kan ha det längre dock. Kroppen har ju förändrats lite under åren, som sig bör.

Undrar vad nästa grej blir? En tröja kanske? Eller tonade champagneglas? Jag behöver ju inte gå över styr. Det kanske räcker så här. Just nu är jag rätt nöjd.

1 kommentar:

  1. Då är du som jag när det kommer till rosa. Jag är inte heller överförtjust i färgen, men visst, även jag har några få plagg som är rosa. Dock är ljusblått mer min melodi :-) Ditt nagellack var ju väldigt fint! :-D trots färgen, haha.

    SvaraRadera