torsdag 2 juli 2015

Det är varmt!

Och här sitter jag med AC i vardagsrummet och låter bli att svettas. Den är ful och låter en del, men jisses vad glad jag är att vi köpte den förra året. Våran lägenhet blir ju, som jag garanterat klagat över förut, väldans varm på somrarna. Hur det blir i nästa vet vi ju inte än.., Men eftersom AC'n följer med bör det inte vara några problem i vilket fall. Ser fram emot att kunna sitta på jättebalkongen med en bok sådana här dagar dock... Vi får se hur många de blir dock. Soldagarna alltså. Såg väl inte ut som jättemånga den närmsta tiden enligt min väder-app i alla fall.

Ful, som sagt.
Annars? Ja, annars har vi projekt "BUS! Ät inte på kartongen!" som är i rullning just nu. Bus älskar nämligen kartonger. När det kommit fram en "ny" kartong så blir han helt till sig, man skulle kunna tro att varje kartong är gjord av kattmynta ibland. Och så när han lugnat sig och börjar bli lite uttråkad så hittar han en kant att gnaga på. Konfetti är kul och det. Bara det att vi behöver kartongerna då. Att packa i.

Han är ju söt i alla fall...
Pysen tycker också om kartongerna förvisso. J-man har ställt en bunt i köket, så att de finns där när vi kommer dit liksom, och där ligger Pysen och myser för sig själv hela dagarna. Han är ju en krångelkisse också tyvärr... Så han får medicin varje dag och kommer byta till en annan över tid. Något är han allergisk mot, men vad visade inte blodprovet. Däremot så vet vi ju att han är typ världens duktigaste kisse när det kommer till jobbiga saker som veterinären. Han är så snäll och beskedlig trots stressfällning och svettiga tassar. Fast vi önskar ju att han fick slippa så klart. Våran lille oturskatt.

För det mesta får Pysen ha sin plats ifred, men inte hela tiden. Det är ju kartong.
Så var det med det. Vi får finbesök i helgen och kommer spela spel och se på film, sådär som man ska ibland. Sedan är det bara att fortsätta packa och rensa och packa... Det ska bli skönt när det är klart. Jag längtar verkligen till flytt. Eller... Jag längtar tills även flytten är klart. Att flytta är i sig inte vidare roligt faktiskt.

1 kommentar:

  1. Haha, er Bus verkar vara som vår Ville (den jag kallar "ninjan" på bloggen). Han ska vara överallt hela tiden och han ÄLSKAR kartonger. Både att busa med och att äta upp.

    Naaw, stackars pysen. :-( Aldrig kul med sjuka djur. Ge Pysen en tröstkram från mig. Vår lille Frasse ("fåntratten") har också haft massa problem. Efter flera besök hos veterinären blev det till slut att göra gastroskopi och det visade sig att han har kronisk inflammation i magen. :-(

    Lycka till med flytten! :-)

    SvaraRadera