tisdag 15 oktober 2013

Donera kläder

För ett tag sedan fick jag en inbjudan till ett event på facebook. Sådant händer ju ibland och det är ofta en fest eller pjäs eller liknande, men den här gången så handlade det om att donera vinterkläder till hemlösa i Norrköping. Jag klickade genast på "kommer" eftersom jag tycker att det är helt rätt sak att göra. Ge av överflödet till de som inget har.

Just vinterjackor kanske vi inte har ett överflöd av, men vi har till exempel halsdukar i massor som vi aldrig använder. Vi har fler filtar än vi behöver. Kanske har vi även lite vantar. Med största sannolikhet har vi också massor kläder vi inte behöver. Så vi försöker tvätta upp allt vi har så vi kan rensa ordentligt. Lika bäst så att säga.

Föreningen som kläderna skänks till heter förresten Ria Center och går att läsa mer om HÄR. Bor man inte i Norrköping (eller runt omkring, jag bor ju inte heller där längre) så kan man ju alltid googla för att hitta närmsta organisation som kan behöva hjälp med sådant här. De flesta av oss har nog något att ge i alla fall.

Och jag fortsätter tycka det är kul med stickning,
så det lär nog finnas mer att skänka nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar