måndag 14 oktober 2013

Den finaste present jag någonsin fått

Den som har mig på instagram och/eller facebook har redan sett det här, men ändå. Det är så fint så jag vill dela med mig överallt!


När J-man var mycket yngre än han är nu så hade han slöjd i skolan, liksom de flesta av oss. Där gjorde han denna lilla "plakett", ett hjärta av guld på en bakgrund av rött. När frågan om "vem den lyckliga tjejen" var kom från läraren svarade han "det vet jag inte än" för den han skulle ge den till var nämligen tjejen som skulle bli hans fru.

99/2/28 står det där om man tittar noga
(och vet vad det står för att maken redan tytt sin handstil).
Innan han träffade mig skulle han hinna bestämma sig för att han visserligen aldrig skulle gifta sig och sedan ändra sig igen (som vi vet), men han hade kvar den i alla fall.

Så kom det en dag då vi hade utrensning i lägenheten, den dagen var igår och vi är inte klara än, och plaketten hittades igen. J-man mindes historien från förr och berättade den för mig samtidigt som jag fick plaketten av honom. En sådan där present som jag aldrig hade tänkt mig att jag kunde få.


J-man har visst alltid varit en romantiker helt enkelt. Och jag tycker att det är fint. Tänk så det kan gå!

1 kommentar:

  1. Nej, men gud vad gulligt! :-D Förstår att du blev glad. Blev rörd :-) Sådant betyder enormt mycket för den som får ta emot det.

    SvaraRadera