måndag 30 september 2013

Min favoritmössa

Yepp, det kommer bli ett relativt meningslöst inlägg, men så är det ibland.


Jag har en mössa som jag verkligen älskar. Den är både fruktansvärt skön att ha på sig och får mig alltid att känna mig allmänt snygg. Bara det att skärmen nu har gått sönder...


Inte coolt. Så jag började fundera på hur jag skulle laga den, för det är ju sådan jag är, men så slog jag en blick på högen projekt som ännu inte hunnits och orkats med. Ska jag vara helt realistisk så finns risken att den inte blir lagad på hela vintern och det är ju precis tvärt emot vad jag vill. Jag behöver ju mössan nu!

Jag har lyckats pula ihop kanterna i den brutna skärmen så att den tillfälligt ser hel ut i alla fall. Sen sökte jag igenom alla butiker jag kunde komma på, i den här staden, efter en liknande mössa utan resultat. Tradera blev räddningen. Jag hittade en liknande som får fungera som "stand in" tills jag kan laga min favorit. Internet tipsar om att köpa en begagnad keps och ta skärmen från den för att vara säker på att få en skärm i lagom styvt material (plast är tydligen grejen, föga förvånande).

Så nu väntar jag alltså på en ny mössa. Kanske borde jag införskaffa lite nitar att smycka den med? Den är nämligen super-enkel, vilket i och för sig inte är dumt det heller. Fast lite kul kanske jag vill ha ändå. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar