söndag 30 juni 2013

Solgudens ö

Ett par dagar in i bröllopsresan sitter vi trötta i hotellets restaurang. Vi har precis ätit frukost och passar på att surfa lite eftersom vi ändå har tillgång till internet, om än ett långsamt och instabilt sådant (man märker hur bortskämd man är med sånt hemma). Men det är mysigt här. Vi har tid för varandra, läsning, bad, utforskande av ön... Ja, allt sånt som vi önskat för vår resa. Att stressa ner efter bröllopsplanering och allt sådant där.

J-man säger att jag behöver träna på att ha tråkigt och visst stämmer det. Mest av allt behöver jag dock träna på att slappna av. Sånt har jag aldrig riktigt sysslat med då ångest och sånt kul varit starkt närvarande i mitt liv, men man lär sig och det är spännande det med på sina sätt.

Vi verkar i alla fall ha valt helt rätt plats på ön för oss. Det är ganska mycket turister, visserligen, men pulsen är lugn och avslappnad för det mesta, folket trevliga och maten god. Vi var i Rhodos stad en eftermiddag och vantrivdes också... Inkastare är jobbiga vart man än är tycker jag. Hur det kan vara en bra idé med inkastare när alla de pratar med (attackerar) blir irriterade? I alla fall så har jag aldrig hört om någon som tycker det är kul. Kanske finns de med.

Idag blir det nog lugnt och fokus på skugga i alla fall. Stackars J-man brände sig igår så vi vill inte göra det värre så klart. Kanske spelar vi lite Heroes 3 på rummet, sätter oss i skuggan vid poolen och läser eller något annat tills det blir lite mörkare ute (ikväll alltså). Kanske ringer vi frisören som vi blev tipsade om igår. Kanske glömmer vi bort hur man är still igen och hyr en bil. Möjligheterna är många! Och vi har det väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar