onsdag 5 december 2012

Precis som många andra


Du har väl inte missat att det är snö va? Har du det blir jag grymt förvånad. Om det inte räckte med att titta ut genom fönstret så svämmar alla sociala medier över med upplysningar om det. Internet delas i små läger. De som älskar snön, de som hatar snön och så klart de som hatar att upplysas om snön oavsett om det är glada eller sura upplysningar.

"Det blir vinter varje år." "Orka bli förvånad."
"Flytta om det nu är så jobbigt."

Själv bryr jag mig inte om folks upplysningar. Om de (eller jag till och med) kan upplysa om att de ätit frukost eller att de har en söt katt/hund/undulat så kan de väl få berätta att de älskar/hatar snö också. Det är helt okej med mig. Jag avföljer väl om det stör mig allt för mycket. No big deal.

Själv tycker jag att snö kan vara vackert, men jag är inte kompis med kyla. Kyla gör mig nere. Mörkret och det där andra kan jag leva med. En stjärnklar vinternatt när månen lyser full och snön glittrar på marken kan vara magisk. Kunde jag bara gå i klänning och sandaler samtidigt (utan att bli sjuk) så hade jag inte klagat alls. Men det är som det är och, ja, vintern kommer varje år. Oavsett vad man tycker om den.

1 kommentar:

  1. Jag är delad när det kommer till snö. Jag tycker att det är jättemysigt och vackert, men rent praktiskt är det ett helvete. Som i dag när jag skulle hem från jobbet. Är rena rama kaoset i Stockholm, så långt om länge lyckades jag ta mig hem. Men precis som du så bryr jag mig inte så mycket om folks upplysningar. :-) Visst blir det vinter varje år, men så här mycket snö som det har kommit de senaste åren - i dessutom större delen av landet - är ganska ovanligt. Så jag kan förstå reaktionerna.

    SvaraRadera