måndag 26 november 2012

Denna tid av glädje

Vi har haft en helt otroligt underbar helg. J-man fick en överraskning som planerats i drygt en månad. En av hans fina vänner som nu bor och pluggar på annan ort kom på besök! Jag och DonB har styrt upp det i smyg så klart... Så när J-man öppnade dörren i lördags så fick han en positiv chock. Jag var tyvärr lite sådär akut inne på toaletten, men jag hörde när de slog ihop i en jättekram ändå!

Anledningen till att jag skickade det där messet till DonB för dryga månaden sedan var så klart för att jag kände att J-man behövde sin vän. Visst har han mig hela tiden och jag gör alltid allt jag kan för honom, men det handlar inte om det. Ibland så behöver man den där vännen, någon man inte träffar varje dag, någon som inte vet varje detalj om vardagen och som man bara kan skratta med. DonB är den personen för J-man. Just what the doctor ordered, som man säger.

De fick förmiddagen att prata, skratta och se på fotboll med varandra... Jag var med till och från, men höll mig lite på min kant så de kunde få så mycket tid som möjligt ihop. Jag gjorde pizza och såg till att det fanns kaffe närhelst någon av dem ville ha så klart.

Senare på kvällen sågs vi igen. DonB hade nämligen lite planer på eftermiddagen och var tvungen att lämna oss ett tag, men han hade med sig sin flickvän Jess när vi sammanstrålade senare. Hon var visserligen med en sväng hemma hos oss också, men det var först här vi sågs ordentligt kan man säga. I alla fall jag och hon.

Riktigt härlig tjej! Vi klickade snabbt och vi fyra satt och skrattade och bubblade så länge vi orkade. Sen blev det lite mat för större delen av sällskapet medan jag och Blondie, som dök upp, gick mot Pitchers. Där sprang vi på E, vilket J-man så klart uppskattade lite extra det med! Och så blev det massor kramar innan vi tog oss hem...

Söndagen hade J-man bestämt att vi skulle ägna till att fira vår förlovning. Nu när han ändå var hemma och det var helg så att tid fanns liksom. Det blev den perfekta söndagen... God mat, mys och skratt, bröllop och tankar på den framtida familjen. Så såg vi Skyfall på bio som avslutning. Riktigt bra film! Till och med så att jag måste säga att det är min favorit av Bond-filmerna och skurken detsamma. Javier Bardem är fantastisk i sin roll! Samtidigt är det en konstant flirt med de gamla Bond-filmerna och för mig kändes hela filmen på något vis som en nystart. Ett hopp till början av hela serien, men ändå ett stort steg framåt. För att inte tala om hur snyggt koreograferad varenda strid är.

Tyvärr tog jag inte en enda bild under helgen. Kameran var inte med, mobilen glömdes bort... Jag hade det för bra helt enkelt. C'est la vie!

1 kommentar:

  1. Låter som en toppenhelg. :-) Det är just sådant som man faktiskt behöver emellanåt. Bara att läsa inlägget om det får mig att må bättre och bli glad. :-)

    SvaraRadera