måndag 11 januari 2016

Small recap

Just i den här stunden har jag varit 31 år gammal i fem dagar. Jag har druckit mitt morgonkaffe, vilket hände runt sjutiden, sett Mirrors på Netflix och filat ner naglarna på ena handen. Jag har också satt igång min laptop för första gången på ett par månader. Den står på vardagsrumsbordet och ser ganska glad ut trots uppehållet. Själv är jag rätt glad jag med. Lite lagom disträ mest. Kissnödig och törstig. I valet och kvalet angående om jag ska ta en kopp kaffe till även om jag nästan aldrig dricker mer än en kopp per dag.

Jag ska fila ner naglarna på andra handen också. Eventuellt ska jag fila lite till på den som redan är klar. Jag gillar fortfarande korta naglar, det underlättar vid handarbete och jag inbillar mig fortfarande att jag ska ta tag i gitarren någon dag. Jag har också tänkt att jag ska ta bort allt gammalt nagellack och måla helt nytt så klart. För det är sådan jag är.

Av helt uppenbara skäl så var min födelsedag detta år oerhört mycket bättre än förra årets katastrof. Istället för sjukhusvistelse i annat land blev det en lugn dag hemma där gästerna fick dyka upp lite som de ville. Jag hade bakat, så klart, och det verkade som att det var uppskattat. Det blev till och med lite presenter trots att jag inte alls förväntat mig det! Väldigt uppskattade sådana till och med! Zelda-boken lästes ut redan morgonen efter och Darth Vader-kramisen ser på Netflix med mig nästan hela tiden.

En gnutta förvånande är att jag verkar börja intressera mig för smink igen. Inte för att det skulle vara så märkligt att jag intresserade mig för det egentligen, smink är ju kul, men det var länge sedan jag brydde mig om sådant alls. Ansiktet alltså. Men det går väl i vågor sådant där.

Såg nya Star Wars på bio runt jul och var nöjd med upplevelsen. Vi skippade 3D eftersom det för det mesta faktiskt är rätt jobbigt för ögonen, sen om det är för att jag är "gammal" nu eller något annat gör det samma. Däremot så är det nog mer än dags att göra en ny synundersökning. Någon rekommenderade vart annat år någon gång och det var en stund sedan den gränsen passerades.

Sjöng karaoke på julafton så klart. Det är ju tradition vid det här laget.

Har fortsatt bråka med hälsan. Det är ju oerhört mycket bättre än det var för ett år sedan så klart, men min kropp är en bråkstake och det tar tid. Så det är ju en väldans tur att jag är envis och har en ganska stor portion tålamod. Visst finns det mer än en stund då det känts som att både ork och tålamod tagit slut, jag är ju inte mer än människa, men det kommer tillbaka varje gång. Till slut blir det bra igen. Det har jag bestämt.

Yogasockorna börjar äntligen bli klara också. Repade upp den första då den var för lös i toppen och jag inte visste hur jag skulle lösa det. Så jag började om. Skaffade ett extra sett stickor i samma storlek och stickade ifatt. Upptäckte att jag stickat ännu hårdare och kände hopplösheten och frustrationen en stund. Men så bestämde jag mig för att sticka några extra varv och göra det bästa jag kan av det halt enkelt. Skillnaden är inte lika stor denna gång och jag tror att det kan fungera. Nästa par, när jag får energi och ork till det, kommer stickas samtidigt i alla fall. Mindre risk för bråk då. Ska dock införskaffa fler stickor i bambu till dess. De senaste blev i metall just för att det var de som fanns och det känns i rygg och axlar. Det är viktigt med pausar då. Långa pausar ibland. Tur att det finns annat att göra emellan om man vill.

Katterna är lika jobbiga och underbara som vanligt. Pysen får sitt kortison varannan dag och är lite rund men verkar annars väldans nöjd med sin tillvaro. Bus är bara olycklig när han inte får gå ut i kylan eller får plats i knät för att det ligger något annat, exempelvis en stickning, där. J-man jobbar som alltid, men är ju hemma varje kväll och har hittat de rutiner som passar honom bäst just nu. Han ska även vara med i Livekarusellen med två band, vilket ska bli riktigt roligt! Första spelningarna är redan på lördag i Norrköping och jag hoppas att jag kan ta mig dit och heja på!

Typ så.

1 kommentar:

  1. Först och främst: Stort grattis i efterskott! :-D

    Herrejösses, har haft så mycket annat att göra att jag knappt hinner läsa bloggar just nu. Men jag ska bli bättre på det, för jag såg att du har skrivit några fler inlägg som jag ska ta mig tid att läsa. Har i alla fall börjat få in rutinen med mitt eget bloggande igen. :-)

    Kul att höra ifrån dig igen. Jag hoppas att allt ordnar sig med din hälsa. Är ju inte kul att gå runt och inte riktigt må bra. :-( Vet själv hur det är. Er Bus låter som vår Ville. Han vill prompt ut nu när det är snö och iskallt ute. Det måste vara något riktigt fel på den katten ... Han var nog en isbjörn i sitt förra liv tror jag. Haha!

    SvaraRadera