måndag 11 januari 2016

En vanlig jävla pensel

Flytande eyeliner är en grej. De flesta stora sminkmärken har en hård liten tipp som ska "underlätta" applicering. En tipp jag aldrig förstått mig på. Visst har även jag försökt intala mig att den skulle vara lättare att arbeta med, men det är helt enkelt inte sant. Inte för mig. Det enda som jag trivs med är en vanlig jävla pensel.

Jag lärde mig lägga flytande eyeliner på teatern. Där hade vi pensel och eyeliner på kaka, vilket finns att köpa på vissa ställen nu med tror jag. Det är ett tag sedan jag var runt i olika butiker och letade. Till bröllopet köpte jag en pensel som jag doppade i en burk med flytande eyeliner som kom med fel tipp. Detta för att personalen i sminkbutiken inte kunde hitta en enda jävla flaska som kom med vanlig pensel som applikator. Riktigt när det slutade vara standard vet jag dock inte. Däremot är jag inte förtjust alls. Särskilt när det enda tipset jag fått har varit att köpa dyrare smink. Typ Face Stockholm ska ha flytande eyeliner med pensel. Till slut, flera år senare, vände jag mig till internet.


Ja! Det finns! Jag hittade en flytande eyeliner med en vanlig jävla pensel för ett rimligt pris till slut! Det finns dyrare modeller också så klart, på samma sida (http://www.lyko.se/), men jag tycker inte att dyrare nödvändigtvis är bättre och dessutom så använder jag inte smink så ofta att det ska kännas värt att lägga några större summor. Fina smala linjer blir det i alla fall! Lite mascara och jag är färdig. Fast inte idag. Idag provade jag bara och konstaterade som många gånger förr precis det jag redan skrivit om och om igen i denna text:

Det är bättre med en vanlig jävla pensel.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker båda är bra beroende på hur man vill ha sin eyeliner. Köpa sminkpenslar kan ju annars vara en grej så slipper man leta efter eyeliner med mjuk pensel. Använder aldrig penslar som följer med längre. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag nämnde i texten köpte jag ju en pensel när jag gifte mig ;) Den finns kvar! Men det är inte alltid penslarna når ner i flaskorna och det är inte säkert att du får ut lika mycket (jag har vänt och skakat och grejat rätt mycket med flaskorna) plus att jag inte alltid orkar göra rent penseln direkt, vilket man ju bör om man har en "lös". Att ta med på festen för eventuell påbättring känner jag inte heller är ett alternativ då, lat som jag är ;) Så jag är glad att ha hittat en som funkar som jag vill nu! Tycker verkligen inte om de andra alls. Men det är bra att den finns för de som vill!

      Radera