måndag 11 augusti 2014

Nomnomnom ;)


Smiley i rubriken. Ibland får det allt vara okej.

Som du ser så har jag bakat igen! Jag har hittat ett recept på browniemuffins (fast de är kladdiga chokladmuffins egentligen) som är helt omöjligt att misslyckas med, så jag bakar dem gärna om och om igen. Sen är jag ju som jag är och kan inte bara nöja mig där så klart... Så jag slänger på lite marshmallowfluff under de sista minutrarna i ugnen eller, som denna gång, efter att de svalnat och täcker fluffet med smält choklad och crisp i form av coco pops. Nästa gång kanske jag ha i lite pepparmynta så det blir mintchokladmuffins.. Vem vet?

Rekommenderar i alla fall för den som ginnar choklad. Tänk på att lämna lite plats upptill i formarna dock. Även om det inte är något bakpulver eller liknande i så sväller smeten när de bakas och det är ju tråkigt om man förlorar massor gott för att det rinner ner på plåten!

1 kommentar:

  1. Åh! Nej, varför läste jag det här inlägget. :-o Nu blev jag sjukt sugen på att testa dem (brownies är sjukt gott och kladdiga chokladmuffins brukar inte vara fel!), men min käre make vill att vi ska vara lite nyttigare, så nu övergår vi mer och mer till raw-bak. Men kanske kan jag lura i honom några sådana här muffins ;-)

    SvaraRadera