tisdag 10 december 2013

Netflix

Vi har skaffat sådan där apple tv. J-man är jättelycklig. Han har pratat om det länge och nu har det helt enkelt blivit verklighet. Styra tv'n med mobilen och det där... Jag var väl mindre imponerad, mest intresserad av huruvida detta skulle innebära att vi sa upp tv-boxen eller inte. Vi har ju ett konto på viaplay redan.

Så finns plötsligt netflix där. Jag har hört en del om det, men tänkt att "netflix och viaplay är väl mer eller mindre samma sak även om utbutet skiljer sig lite". Första månaden gratis och billig i fortsättningen så vi tänkte att vi testar i alla fall. Och det är inte samma sak. Visst hade jag rätt i att utbudet skiljer sig lite, men det känns verkligen som att netflix har så mycket mer. Varför berättade ingen det för mig? Bye, bye tv-boxen i vilket fall. Onödiga pengar på något som inte används.


Självklart passade jag även på att kolla in Orange is the new Black som jag hört lite viskningar om. Om jag fastnade? Ja. Lite lagom mörk men ändå ganska varm humor funkar bra i fängelsemiljö. Flera karaktärer man faktiskt tycker om. Jo, jag gillar't helt enkelt.

Håller även på att förvandla J-man till Who-vian och planerar att slänga in honom i Buffy-verse, har nämligen för mig att alla säsongerna finns. Awesome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar