måndag 23 december 2013

Julen 2013

Det ryktas om att det är julafton imorgon. Här hemma har vi inte en enda pinal som påminner om julen framme så det känns faktiskt mest märkligt. Sedan kanske det inte blir bättre av avsaknaden av snö heller, men för mig som är så otroligt negativt inställd mot kyla så känns det ändå rätt okej. Sen är varken jag eller J-man särskilt "juliga" som personer heller. Mest är det ju att man har en "ursäkt" att träffa familjen som gör det trevligt så här års. Och det ska vi ju göra. Träffa familjen alltså.

Sessan har varit en del av min familj i åratal, så hon kommer självklart fira julafton med oss i år. Även svågern följer med när vi firar hos min far i Norrköping. Bara massor kul folk! Stor potential att bli en av de bästa jularna någonsin helt enkelt. Nästan lite synd att vi inte kan plocka med katterna också... Misstänker att de inte direkt skulle uppskatta resandet.

Okej, vi har glögg och det är ju lite juligt i alla fall.
Nu är det bara det eviga i-landsproblemet rörande vad sjutton man ska ha på sig! Men det löser sig. Jag ska gräva i garderoben och hitta just det där som jag nästan glömt och som kommer passa perfekt. Annars får jag använda min fantasi. Det är jag ju faktiskt riktigt bra på... Har jag hört.

God jul!

1 kommentar: