fredag 4 september 2015

Härliga i-landsproblem

Minns du de där yoga-sockorna som jag började sticka på för typ nästan ett år sedan? Jag var nästan klar med första när jag plötsligt slutade. Till viss del för att jag hade ont i handlederna så klart, men jag började inte igen när det gått över. Det blir så ibland. Separationsångest från mitt eget arbete eller något. Jag vet faktiskt inte. Inte helt ovanligt när det kommer till mig dock.

So pretty though.
Men det är inte dagens fantastiska i-landsproblem. Dagens fantastiska i-landsproblem är att jag har bestämt mig för att repa upp en del och göra den bättre och behöver en virknål i storlek 3.0 för att göra detta. Jag vet inte vart jag har lagt virknålarna. I och med flytt och det du vet. Den enda virknålen jag lyckats lokalisera är 4.5 stor och därmed inte vad jag tänkt mig. Jag tror att den säkert fungerar utmärkt för ändamålet förvisso. Men du vet kanske hur det är... Man vill ha det på ett visst sätt ibland. Bara jag antecknar noga så att jag använder samma när jag kommer dit på nästa benvärmare blir det nog bra.

Jag kommer köra på det.

Nästa i-landsproblem är att jag har fått byta kalender på telefonen för att kunna dela kalender med maken. Byta app alltså. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det... Men jag vänjer mig nog.

1 kommentar:

  1. Ajdå. :-/ Så blir det ibland. Jag är en mästare på att lägga saker på "ett bra ställe". Sedan visar det sig att detta "braiga" ställe är så bra att inte ens jag kommer ihåg det ... *suck* Hoppas att du hittade rätt virknål till slut eller att du snart gör det.

    SvaraRadera