torsdag 5 juli 2012

Lucky me!

Jag har nog nämnt det förut att en vän till mig för flera år sedan sade att jag borde vara tillsammans med någon som berättade för mig hur vacker jag är varje dag. Han sa att det var vad jag förtjänade och jag ville gärna tro honom, men i och med hur min relation såg ut just då så antog jag helt enkelt att den typen av kärlek inte var till för sådana som jag. Idag är det annorlunda. Det var tydligen bara så att jag inte hittat rätt partner än!

Idag har jag en man som varje dag

  • berättar för mig hur vacker jag är - både på insidan och utsidan
  • prisar mig för de positiva förändringar jag gjort i hans liv
  • öppet kommunicerar om allt - stort som smått, problem som lösningar
  • står vid min sida och stöttar mig genom både bra och dåliga saker
  • jobbar med mig för att vårat förhållande ska bli starkare än det redan är
  • kramar, kysser och håller om mig precis så mycket som jag själv vill
  • berättar hur mycket han älskar mig - och visar det
  • får mig att skratta och bubbla av glädje - även de dagar jag är arg eller ledsen
  • skämmer bort mig med olika saker - allt från fotmassage till chips eller ett kärleksbrev
Och det här är bara några saker egentligen. Det tillkommer så mycket mer hela tiden och att inte alla förhållanden fungerar så här, om man verkligen älskar varandra, är för mig ett mysterium. Samtidigt så gillar man ju olika saker och alla kanske inte skulle trivas med så mycket, intensiv och varm kärlek? Vad vet jag? Det viktigaste är hur som helst att jag är förbannat lycklig och det tänker jag fortsätta med!

*kärlek*


2 kommentarer:

  1. One match made in heaven...brukar man väl säga ?! :))) Ni är så fina tillsammans kram mammma

    SvaraRadera
  2. Jag är också förbannat lycklig!! <3 tack för alla fina saker du sägernom mig <3

    SvaraRadera