tisdag 10 juli 2012

Funderingar på rätt och fel, vad jag ska göra med mina naglar och hur man får tillbaka aptiten i värmen

Just nu rör det sig mycket i huvudet på lilla mig. En del viktigt, en del totalt oviktigt. Ja, sådär som det brukar bli ibland helt enkelt.

Delvis funderar jag på hur jag ska göra i eftermiddag. Det kommer uppstå en sådan där situation där andra människor kan drabbas av onödig awkwardness och stela eller, i värsta fall, lite obehagliga känslor på grund av en konflikt som inte rör dem. Jag funderar över hur rättvist det är mot de människorna att sätta dem i den situationen? Känns nämligen inte rättvist alls och åter igen kommer jag tillbaka till att det hela tiden är andra som drabbas om två som inte kommer överrens umgås i samma sällskap. Särskilt när den ena parten inte vill lösa problemet. Och sådant här växer ju med tiden och blir bara svårare och konstigare för omgivningen. Jag  som inte vill dra in andra vill inte heller att de ska få effekt av det som är och inte behöva höra på vad det handlar om för att förstå det obekväma heller. För mig känns det respektlöst. Så jag funderar... Kanske skippar jag helt enkelt tillställningen förr att göra det bekvämt för så många som möjligt, även om jag vet att det kommer göra minst en av mina närstående ledsna. Så är vi tillbaka, igen, på att det här fjantet drabbar de som inte ska bli drabbade.


Suck!

Oh, well... Än så länge har jag tid att fundera på vad som är det bästa valet. Martyrskap söker jag dock inte. Jag mår inte dåligt av situationen oavsett vad folk vill intala sig.


Så fick jag hem ett helt gäng med nageldekorationer igår och nu vet jag inte alls vart jag ska börja! Har funderat sedan igår på vad jag vill göra först! Enkelt eller pråligt, vilken färg, alla naglar eller bara några? Och så vidare, och så vidare... Första steget blir i vilket fall som helst att ta bort det gula glitterlacket jag har på fingrarna i skrivandes stund. Glitterlack tar en liten extra stund att gå bort, men med tanke på hur fina de är så gör det inte så mycket för min del.

Jag ska fixa bättre bilder! Men en försmak i alla fall!

Och så var det hela grejen med värmen... Jag gillar att det är varmt, för jag gillar att inte behöva klä mig särskilt mycket alls, men det medför vissa obekvämligheter. Som de här kvava dagarna. Jag kan knappt tänka när det är kvavt! Men värst är aptitlösheten. Man behöver ju äta,, men värmen kan verkligen ta all aptit och matlust ifrån mig. Så sitter jag och blir illamående av världens dummaste anledning. För att jag inte känner hungern. Så dumt!

Ibland kan man ju gå runt det där med aptitlöshet genom att bara strunta i den varma maten när det är som varmast och äta sallad eller så istället. Men inte ens det är jag helt överrens med. Inte minst för att våran kyl har bestämt sig för att förstöra hälften av grönsakerna vi stoppar in där! Fy på sig kylskåpet! Det blir dyrt i längden det där.


Och chipsen är slut också...


Men, men.. Jag får väl tvinga i mig något i alla fall och sätta igång med bestyren och komma fram till vad jag tycker känns bäst och allt det där...

1 kommentar:

  1. Åh nej! Som chipsoman kan jag inte göra annat än att lida med dig! Slut på chips ... Nu börjar jag ju nästan gråta! :-P Det är synd när det blir så där mellan två människor och precis som du säger är det onödigt att personer som inte ska behöva lida blir inblandade. Jag förstår inte varför man inte skulle vilja lösa situationen? Det är väl trots allt bättre i längden? Hoppas att det fixar sig!

    SvaraRadera