torsdag 12 juli 2012

Lite manikyr dårå...

Som utlovat kommer lite bilder på mina naglar just nu. Det var ett tag sedan jag orkade sätta mig och faktiskt pyssla och inte bara slänga på lite färg. Nu tycker jag i och för sig att bara en färg är jättefint det med, men kanske inte så speciellt. Inte med tanke på hur jag brukade pyssla i alla fall.


Jag började enkelt med två lager av ett av mina (många) favoritlack. Det är Platinum Pearl från China Glaze. Egentligen hade jag nästan velat stanna där bara för att det är så förbannat vackert, men jag hade ju lovat mig själv att göra något mer avancerat så jag plockade fram en vanlig disksvamp (oanvänd och klippt i en lagom stor bit för en tumnagel ungefär) Sky High-Top från China Glaze och ett lila lack från Starnails.

Sen var det bara att hitta något av plast att dutta lack på. Jag hittade en tom godispåse. En tandpetare för att försiktigt blanda färgerna i mitten och sedan var det bara att dutta på! När resultatet var lagom tillfredsställande på båda händerna tog jag en tops med nagellacksborttagningsmedel på och gjorde mitt bästa för att få bort allt kladd. Det mesta fick jag bort, men eftersom jag är lite lat så är jag fortfarande lite lätt lila här och där... Det försvinner om någon dag eller två.

Innan överlack och sånt...
Sen var det ju dags att inviga mina nya nageldekorationer också! Funderade på att göra en kant på alla naglar då jag har blå stenar också, men jag orkade faktiskt inte pilla så länge... Vid det laget hade det ju gått ett par timmar i och med torktid och så. Det är väldigt pilligt att lägga stenar med pincett med vänsterhanden när man är högerhänt också. Annarshade jag kanske orkat pilla mer.


Kan inte påstå att jag är missnöjd i alla fall! Ska bli kul att hitta på mer grejer framöver...

1 kommentar:

  1. Åh, vad fina de blev! Och det säger jag inte bara för att jag älskar blått. :-) Själv är jag lite lat och målar bara på lite färg när jag orkar.

    SvaraRadera