tisdag 17 juli 2012

En klänning, en klänning

Jag vet faktiskt inte alls hur många länkar till sidor med vackra bröllopsklänningar jag har sparade bland mina bokmärken. Mängder av klänningar i alla möjliga olika modeller. Enkla, avancerade, långa, korta, tyll och spets och allt man kan tänka sig. Jag vet vad jag tycker är fint, men inte vad som passar just mig.

Frågan om jag ska designa min egen brudklänning har kommit flera gånger. Inte en dum fråga alls! Fast jag känner att jag inte har tiden, kunskapen eller pengarna. Faktum är att det är billigare att låta sy upp sin klänning utomlands så länge det inte är väldigt enkla modeller vi pratar om. Jag vill dock inte ha en jätteenkel modell.. Det är ju bara en gång och jag som inte ens var på min egen skolbal har inte haft så många möjligheter att vara prinsessklädd. Men jag vill inte se ut som en marängtårta för det. Det måste ju finnas balans.

Egentligen så är det dags att börja prova klänningar. Hitta den där modellen som passar mig bäst och som känns bra. Samtidigt så känns det ganska märkligt att jag ska gå i affärer och prova stora klänningar. Tycker det känns lite obehagligt på något sätt. Och nu när Sessan är bortrest och mamma för det mesta jobbar känns det ännu svårare. Visst kan jag gå själv, men vill jag det? Ett kritiskt öga är alltid bra.

Så jag funderar över att börja skissa i alla fall.. Bara för att testa mig fram i olika modeller för just min typ av kropp. Skissa av mina former på ett papper och börja bygga utåt. Ja, kanske...

En enkel (och ful) skiss på hur man skulle kunna
göra en axelbandslös klänning med genomskinlig chiffong
som öppen detalj ner från bysten.
Börjar jag med det här så kan jag dock inte visa upp annat än skisser jag inte tycker om i bloggen. J-man får ju faktiskt inte se klänningen förrän på den stora dagen! Fast efteråt så kan jag ju visa om inte annat.

1 kommentar:

  1. Jättefin..kan bli supersnyggt...kom till norrköping fredag eller måndag så kan vi gå på provning :))))) / Kram mamma

    SvaraRadera